top of page

Svest o ishrani

Ovo nije tekst u kome cu promovisati odredjen nacin ishrane, niti odredjenu vrstu namirnica. O namirnicama cu govoriti iskljucivo uopsteno, akcenat je na razvoju svesti. Nisam nutricionista, tekst govori o mom licnom iskustvu sa ishranom.

Iako sam se rodila kao vegeterijanac, u sustini nisam vodila racuna o namirnicama koje konzumiram. Nikada mi nije bilo bitno da li su i koliko zdrave, najvaznije mi je bilo da je to sto jedem ukusno. Mnogi ljudi ce se prepoznati u ovome. Cesto unosimo u svoj organizam hranu koja nije prosla selekciju nase svesti. Jer da jeste, zavrsila bi u kanti za smece!

Ranije sam preferirala izrazito zacinjenu hranu. Masno, ljuto, jako slano, sa kombinacijom raznih instant ukusa. Volela sam brzu hranu, suvu hranu, instant hranu, jela mnogo slatkisa, cesto pre obroka... Sve dok jednoga dana nisam pocela da se osecam kao da radim nesto lose. Pocela sam da osecam kako me savest "udara laktom u rebra" i opominje. Da, radila sam nesto lose. Definitivno jesam. Unistavala sam svoje zdravlje zbog 2 minuta uzivanja u ukusu. Kada gresite prema sebi, to je jednako lose kao da gresite prema bilo kome drugom. Mozda je cak i gore, zato sto cete posledice brzo osetiti i one vam mogu obeleziti citav zivot.

S obzirom da sam vec duze vreme radila na svojoj svesti ii podsvesti, bilo je i krajnje vreme da shvatim sta radim svom telu. Nisam nikada imala problem sa kilazom, ali probudjena svest je ucinila svoje. Sto sam vise shvatala ko sam, sto sam vise volela i postovala sebe, sve sam vise birala sta cu jesti. I danas pojedem po nesto iz zadovoljstva iako nije bas zdravo, ali takvi slucajevi su svedeni na minimum i smatram da nisu ni najmanje opasni po moje zdravlje upravo zato sto su retki. Naucila sam da uzivam u manje zacinjenoj hrani, da konzumiram sto vise povrca i svezeg voca. Sama svest o zdravlju namirnica mi donosi zadovoljstvo tokom kuvanja i jela. Sama pomisao da jedem nesto sto ce mi doneti vise energije i vitalnosti, podize moju vibraciju.

Od srca vam zelim da i vi ovo iskusite, da se okrenete hrani koja radi za vas, ne protiv vas. Za pocetak, odaberite jednu zdravu namirnicu, na primer neko povrce i pokusajte da je ubacite u svoj obrok, makar svaki drugi dan. Pokusajte da joj se radujete, jer joj se vase telo svakako raduje. Ona vam moze biti i predjelo. Spremite je na sto jednostavniji nacin, bez mnogo przenja i zacinjavanja. Cak iako samo ubacite u svoj raspored zdravo predjelo, napravili ste pomak. Zatim nakon nekog vremena ubacite neku drugu... Pokusajte da svakoga dana pojedete neko voce, ukoliko to vec ne praktikujete. ZAPAMTITE: vi ste vazni i sebi i drugima, zato se pobrinite za svoje zdravlje i vitalnost na vreme.

bottom of page